دررفتگی های منیسک زانو

پایان نامه
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران
  • نویسنده پروین اسلامپور
  • استاد راهنما
  • سال انتشار 1362
چکیده

چکیده ندارد.

منابع مشابه

دررفتگی خلفی مفصل زانو: گزارش یک مورد

Knee dislocation mostly occurs due to sever trauma and it is one of orthopedic emergencies. Because of protective structures in and around of knee, this kind of dislocation is not common. Knee dislocation cause important vascular complication that could damage to the limb if it is missed. In this article we reported a posterior knee dislocation and explained its emergent procedures and treatment.

متن کامل

علل، نشانه های بالینی، درمان و پیگیری پارگی منیسک زانو: بیمارستان شهید بهشتی بابل، 79-1371

سابقه و هدف: روش های تشخیصی و درمانی پارگی های منیسک زانو متنوع بوده و دانستن ویژگی های آنها جهت دستیابی به نتایج بهتر کمک کننده می باشد. این مطالعه با توجه به اپیدمیولوژی، علل، روش های تشخیصی، درمان های جراحی و بعد از جراحی و ارزشیابی آنها با توجه به عوامل تاثیرگذار در پیش آگهی صورت گرفته است. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی براساس اطلاعات موجود در پرونده بیماران، انجام مصاحبه، معاینه ب...

متن کامل

دررفتگی خلفی مفصل زانو: گزارش یک مورد

در رفتگی زانو عمدتاً به دنبال ترومای شدید رخ می دهد و اورژانس ارتوپدی محسوب می شود. به دلیل وجود ساختار های محافظ در داخل و اطراف زانو این نوع دررفتگی چندان شایع نسیت. این بیماری دارای عوارض مهم در زمینه عروقی است که عدم رسیدگی به موقع منجر به صدمه به عضو می شود. در این گزارش، یک مورد دررفتگی خلفی زانو و اقدامات درمانی و اورژانسی آن به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023